Sådan laver du et event
Guide til ”EVENT MAKER” i Møllebanden
Som EVENT MAKER bidrager du til Møllebandens succes.
Ethvert arrangement skal som udgangspunkt have et socialt indhold.
Som arrangør af events i Møllebanden, har man nogle praktiske forpligtelser som kort er beskrevet i nedenstående:
Ide/grundlag:
Undersøg hvilke muligheder der er for at lave arrangementet –
Kontakt leverandører og find flg. informationer:
- Dato for afvikling af arrangement
- Antal deltagere
- Mulighed for reservation uden binding, samt frist for afbud uden beregning
- Forplejning
- Transport
- Overnatning
- Priser på alt
Tag evt. kontakt til Møllebandens bestyrelse, der vil være behjælpelig med råd og vejledning.
Fokuspunkter på flerdagsarrangementer:
Vær opmærksom på, at der kan være specielle forhold som gør sig gældende ved planlægning af flerdagsarrangementer:
Eks:
- Leverandørs medlemskab af rejsegarantifonden (ved udlandsrejser)
- Betingelser for reservation/ booking – betaling af depositum, endeligt deltagerantal og betaling af restbeløb.
- Sikkerhed for aftalegrundlaget, (specielle forhold hvis udenlandsk leverandør).
- Eventuelle forsikringer eller ansvarsfraskrivelse
- Overholdelse af dansk lovgivning (vognmænd, chauffører, køre hviletid etc.)
Ansøgning/forespørgsel:
- Udfyld din eventansøgning på www.moellebanden.dk med en kort beskrivelse og budget så tidligt som muligt. Helst minimum 6 uger før arrangementet finder sted. Meget gerne før!
- Bestyrelsen tjekker om ansøgningen overholder vores retningslinier og tager kontakt til dig ved evt. behov for rettelser
Godkendelses procedure
- Efter gennemgang af event ansøgningen sendes ansøgningen til godkendelse i bestyrelsen.
- Godkendelse eller afslag sendes retur hurtigst muligt.
- Et godkendt arrangement, annonceres evt. på hjemmesiden med teksten ”Mere info kommer senere”.
Bestilling og reservation
- Event maker reserverer evt. billetter, lokaler, transport, forplejning etc. (HUSK, at deadline for endelig reservation skal ligge efter Møllebandens frist for tilmelding).
- Den endelige bestilling og angivelse af deltagerantal, må først ske efter sidste frist for tilmelding til arrangementet.
Hjemmeside/tilmelding
- Event maker udfærdiger tekst og materiale (dansk og engelsk), til hjemmesiden. Materialet sendes til bestyrelsen.
Bestyrelsen er evt. behjælpelig med tekst, formulering, banner etc.
- Bestyrelsen sørger for, at materialet kommer på hjemmesiden og gør tilmelding mulig.
(Et event skal kunne være tilgængelig for tilmelding mindst 2 uger før deadline)
- Tilmelding kan kun ske via hjemmesiden og med betaling via betalingskort.
- Når et arrangement er fuldt booket, laves automatisk en venteliste.
- Den endelige deltagerliste findes på hjemmesiden under eventkalenderen.
Sikkerhed
- HUSK at orientere Security, hvis arrangement (jf. Siemens guidelines) kræver dette. (aftales med administrationen).
- HUSK at arrangere førstehjælpere, hvis arrangementet (jf. Siemens guidelines) kræver dette (aftales med administrationen).
Arrangementer i Siemens lokaler
- HUSK at booke lokaler
- HUSK at bestille evt. forplejning
- HUSK at bestille eventuelle gæstekort / gæsteregistrering
Udførelse af event
- I forbindelse med arrangementet har event maker adgang til en deltaljeret deltagerliste via hjemmesiden (som download fil).
- Eventuelle billetter udleveres medlemmet så vidt muligt på arrangementsdagen, mod fremvisning af billed identifikation (gælder ikke for børn).
- HUSK, at event maker bør byde velkommen og kort orientere om arrangementets indhold/forløb.
- HUSK, at event maker forventes at kunne kontaktes på telefon på event aftenen, samt ordne ”det praktiske” i forbindelse med afvikling af arrangementet.
Betaling
- Når et arrangement er afsluttet, gives feedback administrationen, om eventuelle afvigelser, udeblivelser og afbud.
- Medlemmer som udebliver, vil blive opkrævet for differencen mellem egenbetaling og den faktiske pris pr. person, derfor skal ubrugte billetter returneres til administrationen efter eventet.
- Regning fra leverandør som skal være påført SE nr., CVR nr. eller CPR nr., og et fakturanr., sendes direkte til: moellebanden.energy@siemensgamesa.com Husk at faktura skal udstedes til Møllebanden.
- Regninger fra leverandører bliver løbende godkendt og betalt.
- Har event maker lagt penge ud, udfyldes en formular vedr. kontantudlæg og sendes til: moellebanden.energy@siemensgamesa.com sammen med kvittering. Beløbet overføres snarest muligt efter modtagelse
HUSK, at Møllebandens bestyrelse altid kan kontaktes, hvis der opstår spørgsmål eller tvivl i forbindelse med ansøgning og afvikling af arrangementer.
Møllebanden ønsker rigtig god fornøjelse med arbejdet som event maker.